SMER TEHNIČKI
Registracija svih vrsta vozila
BAŽDARENJE SVIH VRSTA TAHOGRAFA
PUTNIČKIH
AUTOMOBILA
TERETNIH
VOZILA
AUTOBUSA
**
MOTORA I
MOPEDA
OSTALA
VOZILA
Registracija vozila bez odlaska u MUP
NAČINI PLAĆANJA
- Čekovima građana do 6 meseci
- Administrativna zabrana 3 do 12 meseci
- Platnim karticama do 6 meseci
ZAKAŽITE SVOJ TERMIN NA VREME
VRSTE OSIGURANJA KOJE NUDIMO
Obavezno auto osiguranje
Kasko osiguranje vozila
Putno osiguranje
Bonus - Malus
Zelena karta
Pripremite Vaše vozilo za tehnički pregled
Neophodno je da znate neke od bitnih stavki koje se gledaju na tehničkom pregledu, a koje možete sami proveriti.
Nije nužno da pre tehničkog pregleda idete kod majstora i da se izlažete dodatnom trošku kako bi ste pripremili Vaše vozilo za tehnički pregled.Dosta stvari možete i sami da uradite i proverite.Pokušaćemo da Vas sada usmerimo na koji način možete da proverite tehničko stanje Vašeg ljubimca.
1.Uključite prekidač za svetla i na farovima moraju da vam sijaju pozicije,kratka svetla i duga svetla.Ova svetla moraju sijati bele boje.
2.Zatim žmigavci,levi,desni i sva četiri žmigavca. Napred i nazad.Ovde morate obratiti pažnju da li vam sijaju i bočni žmigavci.Oni se nalaze na blatobranu ili u retrovizorima(kod novijih vozila).Starija vozila nemaju bočne žmigavce.Pored ovoga morate obratiti pažnju da li vam svi žmigavci sijaju žuto svetlo.
3.Nazad prilikom uključenog prekidača za svetlo mora sijati poziciono svetlo crvene boje.Takođe moraju sijati svetla zadnje registarske tablice.
4.Pored prekidača za svetlo imate i prekidač koji pali zadnje svetlo za maglu. Ovaj prekidač Vam se nalazi ili na ručici koja pali i gasi dugo svetlo ili na armatur tabli.Često vozači i ne znaju da vozilo poseduje zadnje svetlo za maglu.
5.Rikverc svetlo.Automobil treba da Vam je ugašen,dajte kontakt i ubacite vozilo u rikverc.Ovo svetlo treba da je bele boje.
6.I na kraju,stop svetlo.To ne možete sami.Vozilo može biti upaljeno ili pod kontaktom.Zamolite nekog da Vam pomogne i pritisne pedalu kočnice.Obratite pažnju,treba da Vam svetle 3 stop lampe.Leva,desna i centralna.Starija vozila,proizvedena pre 2000 godine,najčešće nemaju centralno stop svetlo.
Savet
Najčešće se svi kvarovi na signalizaciji rešavaju zamenom odgovarajućih sijalica.Ukoliko nemate iskustva sa zamenom sijalica,zamolite nekog da uradi to umesto Vas ili posetite Vašeg majstora.
1.Jednostavno svaki prozor mora da se spusti do krajnje tačke i vrati u prvobitan položaj.
2.Ogledala moraju biti čitava i da se pomeraju(šteluju).Njihovo kućište mora biti celo i ne sme biti lepljeno ili fiksirano nekom trakom.Ovo se odnosi i na vozačko i na suvozačko ogledalo.
SAVET
Kod prozora sa električnim podizačima stakla,najčešći kvar je u prekidaču koji nije više u funkciji.U ovom slučaju morate posetiti majstora kako bi Vam zamenio prekidač.
1.Ovo vrlo jednostavno možete proveriti.Sva vrata moraju da se otvore i zatvore.Brava za otvaranje vrata mora da funkcioniše i splja i iznutra. Lagano,obiđite sva vrata na vozilu otvorite ih iznutra i spolja.Ne zaboravite na gepek i poklopac motora!
SAVET
Dešava se da neka od brava nema funkciju.Zbog ne baš jednostavne popravke i zamena nekih delova brave moraćete otići do majstora.
1.Otvorite haubu i unutar motornog prostora proveravate da li su svi čepovi na svom mestu.
2.Vršite proveru elektroinstalacije.Ovde obraćate pažnju da nešto ne visi ili nije zategnuto itd.
3.Obavezno proverite da li je akumulator dobro pričvršćen.
1.Prednji i zadnji branik moraju biti pričvršćeni. Priđete braniku i jednostavno ga zadrmajete.Ne sme da se pomera.Proverite i bočne strane branika,krajeve, koje su pričvršćene za blatobran.
1.Jednostavno proverite da li su brisači u funkciji.
2. Proverite da li su vam metlice brisača neoštećene.
3.Proverite da li imate tečnosti za pranje stakala i da li prskalice rade ispravno.Često se dešava das u prskalice zagušene.
Ovo su nekako i najčešće neispravnosti na vozilima.Kao što možete videti ne treba puno vremena da bi ste ovo sve prekontrolisali,a ako na vreme pregledate vozilo imaćete dovoljno vremena da sami otklonite neki kvar ili da angažujete majstora ukoliko je to potrebno.
Zamena motora i registracija vozila
Za primer ćemo uzeti VW Polo 1.4 Trendline sa benzinskim agregatom zapremine 1390 ccm i snagom motora 59 KW.
Ukoliko želite da zamenite motor, ključna stvar je ID broj motora. Na osnovu njega se može tačno odrediti koje pogonsko gorivo koristi motor, koje je snage i zapremine i od koje do koje godine se agregat proizvodio. ID broj motora se sastoji od kodne oznake i seriskog broja: kodnu oznaku čine prvih 2-6 oznaka ID-a, ostatak je serijski broj. Npr. za VW Polo 1.4 Trendline ID broj motora je BUD502309, kodna oznaka je BUD, a serijski broj 502309. Od kodne oznake motora zavisi kakva procedura vas čeka prilikom zamene motora na motornom vozilu.
Ukoliko vlasnik vozila želi da zameni stari motor sa motorom koji ima istu kodnu oznaku, onda to može učiniti bez ispitivanja od strane AMSS i Agencije za bezbednost saobraćaja. Takođe možete ubaciti motor sa oznakom BUD koji se nalazio u bilo kom vozilu VW grupe: Škoda,Seat,Audi… Dakle, u ovom slučaju ne treba vam ni potvrda proizvođača, ni potvrda servisa o ugradnji. Potrebno je samo uraditi tehnički pregled i tom prilikom dati na uvid dokaze o kupovini bloka motora koji je naknadno ugrađen u vozilo (Pravilnik o registraciji motornih i prikljucnih vozila, Član 5). Obučeni kontrolori znaju da čitaju oznake motora. Ukoliko to ne umeju ili posumnjaju da je oznaka različita, tada imaju prava da zahtevaju potvrdu i mišljenje predstavnika proizvođača. Kontrolori na našem tehničkom pregledu upisuju novi broj motora u evidenciju i kroz 7-10 radnih dana izdaju vam saobraćajnu dozvolu sa promenjenim podacima.
Druga varijanta je da želite da ugradite u vozilo motor koji nema istu kodnu oznaku kao motor na vašem vozilu, npr. pogonski agregat iz VW Polo 1.2 u vaš VW Polo 1.4, ali oznake motora se razlikuju. Procedura je sledeća: ovakva vrsta zamene motora se smatra prepravkom vozila i potrebno je da se izvrši ispitivanje kod predstavnika ABS (AMSS ili FTN). Prvo treba otići do ovlašćenog zastupnika vozila u Srbiji, u ovom slučaju VW i zatražiti potvrdu, tj. dozvolu za izvršenje ovakve prepravku u skladu sa normama proizvođača. Može se dogoditi da vam predstavnik proizvođača ne izda ovakvu potvrdu i ne dozvoli prepravku, pa stoga ne kupujte motor pre prethodne provere sa proizvođačem! Ukoliko dobijete potvrdu od predstavnika, tada odlazite sa ugrađenim motorom i izjavom servisa o ugradnji u AMSS ili FTN i zahtevate ispitivanje vozila. Sve informacije o predstavnicima ABS, proizvođačima i izjavi servisa nalaze se na kraju testa. Nakon ispitivanja odlazite na tehnički pregled i poslednji korak je upis broja motora u evedenciju MUP-a, tj.izdavanje saobraćajne dozvole.
VAŽNA NAPOMENA: sklapanje vozila je onemogućeno u R.Srbiji. To znači da ne možete od jednog lica kupiti šasiju, od drugog lica blok motora i tako sklopljeno vozilo prijaviti u MUP i registrovati. Morate, dakle, biti vlasnik jednog vozila u celosti.
Postoje tri načina kupovine bloka motora:
- Motor koji je ugrađen u već registrovano vozilo
- U ovom slučaju sa vlasnikom vozila, odnosno motora sklapate ugovor o kupovini samo bloka motora (ne celog vozila), a vlasnik vozila je dužan da odjavi saobraćajnu dozvolu i preda je vama u posed. Ova saobraćajna dozvola, zajedno sa saobraćajnom dozvolom vašeg vozila, kupoprodajnim ugovorom, pratećim taksama i tehničkim pregledom predaje se u MUP prilikom upisivanja novog broja motora u saobraćajnu dozvolu. Kod kupoprodaje bloka motora ne plaća se porez!
- Motor iz inostranstva
- Kupovina motora iz inostranstva je uobičajena i česta. U ovom slučaju, najbitnije je da vi kao vlasnik vozila u koji će se ugraditi motor morate biti i podnosilac zahteva za carinjenje i sve ino-fakture moraju biti fakturisane na vaše ime, nikako na ime neke druge osobe! U ovom postupku je najbolje da se obratite špediterskoj firmi koja će u vaše ime proći kroz sve carinske propise.
- Kupovina motora preko predstavnika proizvođača
- Treći način jeste da kupite agregat direktno preko predstavnika proizvođača. Tada predstavnik proizvođača jednostavno ispostavi račun na vaše ime i preda vam ostale propratne papire i to je dovoljno da se pojavite na tehničkom pregledu nakon ugradnje agregata.
KUPOPRODAJNI UGOVOR
PLAĆANJE POREZA, PRENOS VLASNIŠTVA
U našem objektu možete napraviti kupoprodajni ugovor.
Ugovor je potrebno overiti kod javnog beležnika od strane kupca i prodavca. Nakon toga porez se plaća putem E-uprave, a ukoliko se plaća i porez na prenos apsolutnih prava, i to možemo izvršiti za vas.
Ukoliko registracija na vozilu nije istekla novi vlasnik svakako mora da plati taksu za izdavanje nove saobraćajne dozvole. Ukoliko je promenjeno i registarsko područje, plaćaju se i nove tablice
Ukoliko je prodavac pravno lice, on umesto kupoprodajnog ugovora pravi fakturu sa iskazanim PDV-om, a ukoliko na fakturi ne iskaže PDV onda je dužan da plati porez na prenos apsolutnih prava.
Dokumentacija
Molba za tablicu manjih dimenzija
Evropski izvestaj o saobracajnoj nezgodi