man-hold-fuel-nozzle-add-fuel-car-gas-station-scaled-1100x619

Saveti za manju potrošnju goriv

ODRŽAVANJE

Cene goriva na pumpama, ne samo u Srbiji, svakodnevno rastu, a sudeći prema procenama analitičara, zasnovanih na smanjenim rezervama sirove nafte, derivati će biti sve skuplji i skuplji.

Zato nije zanemarljivo za kućni budžet, koliko troši „limeni ljubimac“.

Da bi uštedeli pridržavajte se sledećih pravila. Prvo i osnovno, redovno servisirajte vozilo i održavajte ga ispravnim. Time ne samo da će vas automobil duže i kvalitetnije služiti, nego i smanjujete potrošnju goriva.

Neredovna zamena ulja, neispravne kočnice, auspuh i filter vazduha, znatno povećavaju potrošnju. Kupujte gorivo oktanske vrednosti koja je propisana za motor vašeg automobila. Kupovinom goriva veće oktanske vrednosti nećete dodatno poboljšati performanse vašeg vozila, nego ćete samo imati veće troškove.

VOŽNJA

Kod savremenih automobila nema  potrebe da zagrevate motor, dovoljno je da odmah lagano krenete i da postepeno dodajete gas i pravovremeno menjate brzine.

Koristite ručicu menjača uvek pre nego što vam brojač obrtaja pokaže 3.000 obrtaja da bi prebacili u viši stepen. Kada usporavate pokušajte da što pre menjate u niži stepen prenosa. Imajte na umu da savremeni motori mogu da rade i pri dosta nižem broju obrtaja od uobičajenih „oko 2.000“ – već i na 1.500.

Naučnici tvrde da pri brzini od 50 km na čas vozilo u drugoj brzini troši dva puta više goriva nego u četvrtoj, a tri puta više nego u petoj. Na auto-putu pokušajte da se krećete što brže (maksimalno dozvoljenom brzinom), u najvišem stepenu prenosa, sa što manje promena brzine.

KOČENJE

Izbegavajte nagla ubrzanja, snažno pritiskanje papučice gasa, ali što je još važnije i nagla kočenja žestokim stiskanjem papučice kočnice.

Pokušajte da „predvidite“ promenu svetla na semaforu, pa smanjite brzinu, kočite motorom, a zatim lagano zakočite.

Na nizbrdici uvek kočite motorom. Zabluda mnogih vozača je da je na nizbrdici „najisplatljivije“ izbaciti vozilo iz brzine jer je tada, „u leru“, motor uopšte ne troši. To nije tačno. Naprotiv motor baš tada troši znatno više nego kada vozite u četvrtoj brzini, koja je po mišljenju stručnjaka najidealnija u ovoj situaciji. Koristite motor za kočenje uz pravovremenu „asistenciju“ kočnica.

Uštedećete dosta goriva, a nije zanemarljivo ni to što će vam disk pločice na kočnicama mnogo duže trajati.

GUME

Slabije napunjene gume od propisanih mogu da povećaju potrošnju i do deset odsto u odnosu na uobičajenu, jer pneumatik koji loše naleže na podlogu znatno povećava otpor kotrljanju.

Zbog ušteda na gorivu dva puta mesečno proverite pritisak u gumama. Koliko treba da bude napumpana guma piše u servisnim knjižicama – uputstvo za upotrebu automobila, na unutrašnjoj strani poklopca za gorivo. Takodje možete pitati vulkanizera ili se informisati na benzinskoj pumpi.

Neki vozači povećavaju za 0,2 bara pritisak u pneumaticima jer tvrde, na osnovu dugogodišnjeg iskustva, da to doprinosi smanjenju potrošnje goriva, a pneumatik ne gubi nekakva svojstva.

U poslednje vreme je sve popularnije punjenje gume azotom koji sprečava da se menja pritisak u pneumaticima kao kod klasičnog punjenja vazduhom. Tako napunjene gume čuvaju svojstva i pri niskim, ali i pri visokim temperaturama. Izdatak nije veliki.

Tags: No tags

Comments are closed.